Menu
Tablet menu
A+ A A-

skrzynia biegów

SKRZYNIE BIEGÓW - Grodzisk Wielkopolski, Leszno, Świebodzin, Leszno, Wolsztyn, Nowy Tomyśl, Kościan

W zakresie obsługi skrzyni biegów oferujemy Państwu:

  • automatyczne skrzynie biegów
  • manualne skrzynie biegów
  • naprawa i serwis skrzyni biegów

Więcej w jednym z powyższych tematów dowiecie się Państwo z rozwiniętej listy menu po lewej stronie od zakładki Skrzynie biegów.

Naprawa skrzyni biegów

skrzynia biegów 1Oferujemy Państwu obsługę i naprawę  automatycznych skrzyń biegów wszystkich marek. Skrzynie biegów możemy podzielić na:

  • skrzynie hydrauliczne
  • skrzynie hydrauliczno-elektryczne
  • skrzynie hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym
  • skrzynie bezstopniowe

W pierwszej grupie znajdują się skrzynie które na podstawie aktualnych parametrów jazdy i pracy silnika dobierają optymalne przełożenie całkowicie mechanicznie i/lub hydraulicznie. Nie oznacza to "prostego" czy "ubogiego" sterowania biegami - także regulatory mechaniczno-hydrauliczne biorą pod uwagę szereg parametrów, jak prędkość kół (jazdy), prędkość obrotową silnika, moment rozwijany przez silnik, tryb pracy wybrany przez kierowcę, i szereg dodatkowych blokad.

Druga grupa to skrzynie pierwszej grupy, wzbogacone o elementy sterowania elektrycznego i elektronicznego, co pozwoliło na zwiększenie ilości parametrów i blokad, np. do starszych skrzyń 3 biegowych dodawano w latach 80. czwarty bieg, sprzęgło konwertera (lock-up), układ redukcji biegów (kick-down) itp. funkcje sterowane elektrycznie i elektronicznie, typowo - elektrozaworami włączonymi w układy hydrauliczne skrzyni. Zwiększyło to znacznie ilość parametrów i blokad branych pod uwagę przy sterowaniu biegami.

Automatyczna skrzynia biegów

skrzynia biegów 2Trzecia grupa (obecnie powszechna w nowych samochodach) o sterowaniu elektronicznym, to skrzynie w których praktycznie tylko elementy wykonawcze i najważniejsze blokady pozostały mechaniczne i hydrauliczne, natomiast wszystkie funkcje sterowania i kontroli sprawuje układ elektroniczny (typowo - komputer, wyspecjalizowany lub wbudowany w główny komputer silnika), sterując hydrauliką skrzyni za pomocą zespołu zaworów. Charakterystyczną różnicą wzg. drugiej grupy jest to, że za utrzymywanie ważnych parametrów ciśnienia i pracy hydrauliki skrzyni nie odpowiadają już żadne regulatory mechaniczno-hydrauliczne, ale pętla czujniki - komputer - zawory sterujące ciśnieniami np. metodą PWM.

Ręczna skrzynia biegów

Grupa czwarta, czyli skrzynie bezstopniowe, bazuje na różnych rozwiązaniach technicznych, ale główną różnicą jest brak ustawialnych przełożeń (typowa skrzynia automatyczna dysponuje konkretnymi biegami, typowo, w ilości od 3 do 8, nawet jeśli zmienia je bardzo płynnie, aż niezauważalnie dla pasażerów). W miejsce zestawiania przełożeń występuje ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi lub przekładniami o zmiennym przełożeniu (np. z pasem albo łańcuchem i kołami skośnymi CVT). Z powodu trudności z przenoszeniem dużych mocy i momentów skrzynie takie są dość rzadko spotykane w samochodach, za to są montowane w zdecydowanej większości skuterów.

skrzynia biegów 3

Oferujemy Państwu naprawę i obsługę manualnych skrzyń biegów wszystkich marek samochodów. Zakres od zwykłej obsługi, wymiany oleju, poprzez wymianę łożysk i przełożeń, oraz kół zębatych.

Naprawa/serwis skrzyni biegów to jedna ze specjalizacji naszej firmy. Oferujemy:

  • serwis automatycznych skrzyni biegów
  • naprawę manualnych skrzyni biegów

Do najczęstszych problemów ze skrzyniami biegów dochodzi poprzez zaniedbanie serwisu olejowego.

  • niewymieniany olej
  • nieprawidłowy olej

Jak dojechać?

Style I Style II Style III

Login or Register